Click Here

Thursday, March 1, 2012

Preliminary design of Bajaj Pulsar 200 NS

Bajaj Pulsar has many outstanding 200ns. Even the news of the PTBajaj Auto Indonesia (BAI), Bajaj car manufacturers in Indonesia,half of this year will be sold en masse in the homeland! Though it was crowded, definitely curious also on the initial design of thismotor sport India.
Yuk scrutiny. In the slide presentation obtained from a website inIndia can be seen scratching the early Pulsar 200ns before it happened to be a real motorcycle.



Apparently the designer retains DNA Pulsar 180 into the design of this latest generation. A firm line in the tank, battery cover and forma sharp angle at the tail will be retained. But of course with a moremodern form. What's this bike brings order and a new engine
Deltabox sturdier frame and should be expose. Likewise with his new machine. Joint development of energy KTM of Austria isclaimed through 23.52 PS at 9500 rpm and 18.3 Nm torque at 8,000 rpm.
Machine that reportedly is similar to the KTM Duke 200 has awater-cooled cylinder. So it has been equipped with a radiator, typically in the cylinder block is no longer cooling fins.
But construction is still SOHC cylinder head, while KTM Duke 200had DOHC. Although SOHC, four-valve with a mechanism similar tothe operation of the Yamaha V-Ixion. A rocker arm valve directly drive two at once.
Supply of heavy fuel from the carburetor UCD 33 mm into the fueldirectly dipantik by three plugs simultaneously. Three spark plugtechnology is reportedly capable of making the fuel consumption ofPulsar 200 NS is more eff.icient

No comments:

Post a Comment